Ledenexcursie naar Kampen

21-06-2008

De ledenexcursie zoals die in het verleden ieder jaar door Oud Hoorn werd georganiseerd is weer terug. Op zaterdag 21 juni gaat de bus naar de Hanzestad Kampen waar, na een kopje koffie of thee in de Vier Jaargetijden, een bezoek zal worden gebracht aan de Koggewerf. De kogge was een scheepstype dat in de middeleeuwen onmisbaar was voor de handel tussen de Hanzesteden. Ook vanuit Hoorn werd met deze scheepjes naar het gebied rond de Oostzee gevaren en onze havens moeten vol hebben gelegen met dit scheepstype.

In Kampen heeft men een reconstructie gebouwd van een wrak dat is gevonden in de Flevopolder. Op deze werf krijgen wij een rondleiding, ook zien we een film over Kampen en de kogge.

Na de lunch gaan wij onder leiding van enkele gidsen van de VVV de stad Kampen bezichtigen. Tijdens deze wandeling zal een bezoek worden gebracht aan de imposante gotische Bovenkerk.

Wij vertrekken van het P en R-terrein achter het station om 8.30 uur. De kosten voor deze excursie bedragen € 25,-- inclusief alle bovenstaande zaken.

In het verleden was er altijd veel belangstelling voor onze excursies en dikwijls moesten leden worden teleurgesteld. Daarom is het aan te bevelen om u snel op te geven zodat u zeker bent van een plaats voor deze prachtige dag, want vol is vol. U kunt zich opgeven via info@oudhoorn.nl of tijdens openingsuren in Het Pakhuis. Betalingen, die uiterlijk op 7 juni binnen moeten zijn, graag contant in Het Pakhuis of op rekeningnummer 2144888 t.n.v. Vereniging Oud Hoorn.