Oude films van Hoorn

18-11-2004

Op 18 november a.s. organiseert vereniging Oud Hoorn de vertoning van oude films van Hoorn door de heer D.Bakker. De historische films bevatten beelden van Hoorn uit de periode 1925-1939.  Onderwerpen die aan bod komen zijn de haringvisserij voor de afsluiting van de Zuiderzee. Ook zijn beelden te zien van de kaasmarkt, de koehandel op de Veemarkt, draverij op de Turfhaven, historische optochten door de straten van Hoorn, de Coenfeesten in 1937, en  de muziekkorpsen o.l.v Gerard Boedijn . Een treinramp in 1929  in Westwoud is ook  vastgelegd, alsmede de toenmalige winkels in de binnenstad. Na de pauze zullen de festiviteiten van de viering van 600 jaar stad in 1957 te zien zijn. Mocht u deze films nog niet hebben gezien, dan hebt u nu de gelegenheid . De avond begint om 19.30 uur in Theater "Het Pakhuis", Onder de Boompjes 21, te Hoorn Toegang 2,50.

U kunt reserveren bij Vereniging Oud Hoorn op di-,do- en zaterdag, Onder de Boompjes 22, te Hoorn, of telefonisch 0229-273570.