Ledenexcursie rond Hoorn

11-06-2005

Zaterdag 11 juni 2005 vindt de ledenexcursie plaats van de Vereniging Oud Hoorn. De excursie wordt dit jaar fietsend afgelegd in de directe omgeving van Hoorn. De start van de tocht is vrij tussen 10.00 uur en 12.00 uur vanaf het Oost Indisch Pakhuis, Onder de Boompjes 22, te Hoorn. Hier ontvangen de leden een routekaart en een beschrijving van de bezienswaardigheden. U rijdt de tocht zelfstandig.

De tocht voert ondermeer door de lintbebouwing van Zwaag en Blokker en wij hebben de historische verenigingen gevraagd om hun monumenten en verenigingsactiviteiten tijdens de tocht te presenteren.

Globaal ziet de route er als volgt uit:

* Via de Pakhuisstraat en de Vollerswaal fietst u langs de Oosterpoort en werpt een blik op de nieuwbouw rond de Karperkuil

* Via de dijk verlaat u Hoorn en bereikt Schellinkhout, waar u ondermeer het Raadhuis, nu bibliotheek kunt bekijken.

* In Blokker kunt u een bezoek brengen aan de Afmijnzaal van de historische vereniging Blokker en de Pancratiuskerk.

* De tocht wordt afgerond met de Lourdeskapel in Zwaag waar we ook in contact willen treden met de stichting Historisch Zwaag.

Er zijn geen kosten aan verbonden. Wel stellen wij het op prijs indien u zich te voren opgeeft. Dat kan door een briefje te sturen naar Vereniging OudHoorn , Onder de Boompjes 22, 1621 GG Hoorn, onder vermelding op de enveloppe: deelname excursie. Ook kunt u een e-mail-bericht sturen naar info@verenigingoudhoorn.nl