Festival Oude Muziek NU, Heerlijk lijden met Vivaldi en Zelenka

04-03-2011

hoornoudemuzieknu

Vijftiende festival Hoorn-Oude Muziek Nu: 4-6 maart 2011
Voor het tweede jaar organiseert de Stichting Hoorn-Oude Muziek Nu een festivalweekend in maart onder het motto "Oude Muziek is passie". De goede verstaander begrijpt direct de strekking: met dit festival brengen we de passie voor oude muziek van de uitvoerenden over op de luisteraars. Omgekeerd komen de luisteraars vol passie genieten van al het moois dat in het maartweekend te beleven is. Daarnaast grijpen we de kans om veel passiemuziek te laten horen. Pasen staat immers voor de deur.

Vrijdag 4 maart 2011, 20.00 uur
Oosterkerk, Grote Oost 60, Hoorn
Heerlijk lijden met Vivaldi en Zelenka

arrezzo

Arezzo Ensemble met passiemuziek van Vivaldi en Zelenka
Het Arezzo Ensemble (artistieke leiding Chris Pouw) kunnen we langzamerhand rekenen tot een van onze huisensembles. Ook met dit openingsconcert staat het gezelschap weer garant voor een schitterend programma met veel droevige muziek: het geliefde Stabat Mater van Vivaldi en twee Lamentaties van de nog steeds te weinig bekende Jan Dismas Zelenka. Een aanrader voor wie weet dat treurige muziek de mooiste muziek is!

Uitgebreide informatie en kaartverkoop
Kijk op www.oudemuzieknu.nl voor uitgebreide informatie over de maartaflevering van het Festival Hoorn-Oude Muziek Nu.

Met het bestelformulier op de website kunt u via een machtiging kaarten bestellen en betalen. U kunt alle kaarten € 17,50 / € 15,00
ook kopen bij de Hoornse Boekhandel, Grote Noord 11 (vanaf 15 februari), vanaf 4 maart 13.00 uur bij het festivalbureau, Grote Noord 58, of bij de kassa in de Oosterkerk, voorafgaand aan het concert.