Oude films vertellen over Hoorn.

07-11-2005

De heer Bakker, die op dit terrein een grote bekendheid heeft verworven, neemt ons mee naar gebeurtenissen in Hoorn vanaf 1925.

Een avond met unieke beelden uit de recente historie van Hoorn.
De heer D.Bakker vertoont films van Hoorn vóór 1940 en de viering van de festiviteiten ter gelegenheid van 600 jaar stadsrechten.
Nu de viering van 650 jaar stadsrechten in 2007 zal plaatsvinden is het leuk om eens te kijken hoe men dit vijftig jaar geleden deed. Beelden van de slag van Bossu op het IJsselmeer waarbij de bekende Horinees Arie Koning de rol van vlootaalmoezenier vervulde, de feesten op het Baadland en de historische optocht zullen deze avond passeren. Maar ook evenementen uit de periode tussen 1925 en 1940 geven een goed inzicht in het straatbeeld van die tijd. Regelmatig worden oude bekenden herkend door de aanwezigen in de zaal.

Deze avond zal plaatsvinden in theater "Het Pakhuis", Onder de Boompjes 21 te Hoorn. Toegang is € 2,50. In afwijking van de overige avonden in dit seizoen zal deze avond aanvangen om 19.30 uur.

Door de enorme belangstelling die er bestaat voor deze filmavonden in voorgaande jaren raden wij u aan vooraf te reserveren bij de Vereniging Oud Hoorn 0229-273570 op dinsdag, donderdag en zaterdag tussen 10.00 en 16.00 uur.