Ledenexcursie naar Leeuwarden

29-06-2013

Onze jaarlijkse ledenexcursie (opgave niet meer mogelijk) zal deze keer plaatsvinden op zaterdag 29 juni a.s. Wij vertrekken dan om 8.30 uur van het P & R terrein ter hoogte van de Van Dedemstraat om een dagje door te brengen in de belangrijkste Friese stad Leeuwarden.
De bus brengt ons naar de Grote Wielen in de omgeving van Leeuwarden. Hier stappen wij aan boord van de Wetterfreude, een rondvaartboot met veel glas rondom, voor een 3 uur durende rondvaart. Deze gaat vanaf de Grote Wielen, over de, van de Elfstedentocht bekende, Bonkevaart naar Snakkeburen, dan een klein stukje door de stad langs de Prinsentuin en via het Van Harinxmakanaal, langs Goutum, Zuiderburen en Cammingaburen en dan weer naar de Grote Wielen. Aan boord krijgen we 2 kopjes koffie/thee met oranjekoek. Na terugkomst gaan wij met de bus naar Restaurant de Koperen Tuin in stadspark De Prinsentuin alwaar wij de lunch zullen gebruiken. Hierna vertrekken wij in drie groepen voor een stadswandeling door de Friese hoofdstad. Deze rondleiding voert o.a. langs het stadhouderlijk hof, de voormalige woning van Willem Lodewijk van Nassau-Dietz die in 1584 werd aangesteld als stadhouder. Bijna twee eeuwen lang was Leeuwarden de
verblijfplaats van een stadhouder. De stadhouders die hier resideerden zijn de
voorouders van ons koningshuis.

Opgave is niet meer mogelijk.