Lekenpreek Voorzitter Oud Hoorn

16-02-2014
engelvanhoorn

Een aantal jaren terug is in Amsterdam begonnen met de zogenaamde Preek van de Leek. Een leek oftewel een niet-theoloog werd in de gelegenheid gesteld om zijn of haar visie op een Bijbelverhaal naar voren te brengen.fake watches Maar liefst 25 mensen gaven gehoor aan deze oproep waaronder minister Jeroen Dijsselbloem en cabaretier Jan Jaap van der Wal, maar ook b.v. Eberhard van der Laan en Leoni Jansen gaven acte de presence.
Inmiddels is dit idee overgenomen in 30 steden waaronder Hoorn.
Vorig jaar beten burgemeester Onno van Veldhuizen en oud burgemeester Nico Groot het spits af. Dit jaar is het woord aan Egbert Ottens, voorzitter van Oud Hoorn en Frederik de Groot, acteur en theatermaker. Acteur en theatermaker Frederik de Groot en voorzitter van “Oud Hoorn” Egbert Ottens
spreken over wat hen bezielt (muzikale medewerking: Peter Zwart en muziekschool Gerard Boedijn) Het jaarthema van de Engel van Hoorn is “zintuiglijk leven“ en dat betekent dat dit seizoen aandacht is voor het gehoor, het gezicht, de smaak, de reuk en de tast. Er is één uitzondering en dat is deze bijeenkomst gewijd aan de lekenpreek.replcia cartier uk Er is overigens ook muziek van een blokfluitensemble van muziekschool Gerard Boedijn en natuurlijk is er samenzang!

De Engel van Hoorn
Februari 2014: “Lekenpreek”.
Zondagmiddag 16 februari Aanvang 14.00 uur, inloop vanaf 13.30 uur
toegang vrij.

Adres: Dijk en Duin
informatie: Rudolf Kooiman
Wilhelminalaan 2, Hoorn tel. 0229-213357
Locatie: ”De Kapel”

E-mail: rudolf.kooiman@engelvanhoorn.nl
www.engelvanhoorn.nl

________________________________________
Dit e-mailbericht bevat geen virussen en malware omdat avast! Antivirus actief is.