Symposium rond Kaap Hoorn­ ontdekkingen en controverses

29-01-2016

kaaphoornSymposium op 29 januari 2016 als sluiting van het jubileumjaar 400 jaar Kaap Hoorn. Op 14 juni 2015 werd met de Kapersnacht in Hoorn uitgebreid gevierd dat het 400 jaar geleden is dat Jacob le Maire en Willem Cornelisz. Schouten uit Hoorn vertrokken voor hun ontdekkingsreis. Het was een geslaagde avond waarbij vele zaken en restaurants in de stad iets bijzonders deden met een koppeling naar de Kaap. In juli werd door ons de International Cape Horners Meeting georganiseerd voor internationale leden van de diverse Cape Horniers Associations met als bijzondere afsluiting de vaartocht op de Anna Sophia tijdens Sail Amsterdam.

Ter afsluiting van het jubileumjaar van de eerste ronding van Kaap Hoorn, organiseren wij op 29 januari 2016 een symposium in Hotel Van der Valk te Hoorn.

kaaphoornEen prikkelend onderwerp voor verschillende lezingen.  Zie hier het programma

Plaats: congreszaal Van der Valk Hotel Hoorn.

Aanmelden is mogelijk door 22,50 (alles inbegrepen) over te maken op rek.nr. NL65ABNA0476094984. t.n.v. Stichting 400 Jaar Kaap Hoorn. Uw betaling is bewijs van toegang.