Overmooi: ontdekkingsreis door Noord-Holland

09-09-2016

overmooiIn september reist stichting MOOI Noord-Holland met het evenement OVERMOOI door de provincie Noord-Holland. Op zeven verschillende plekken wordt een enorme kaart van Noord-Holland neergelegd waarop de polders, duinen, wegen, meren, dijken, steden en dorpen en zelfs je eigen woning haarscherp te zien zijn. Wat is mooi aan onze provincie? Daar wordt op een speelse manier gesproken met bewoners, leerlingen van basisscholen, ondernemers, ontwerpers, bestuurders en andere betrokkenen.

Wat maakt Hoorn mooi?
OVERMOOI start zijn ontdekkingsreis naar ‘mooi’ in Hoorn op vrijdag 9 september en wordt officieel geopend door de gedeputeerde Jack van der Hoek  Het decor is de binnenstad van Hoorn, een fascinerende historische stad met een goudomrand verleden en een gevarieerd karakter, waar bewoners zich thuis voelen en bezoekers graag naartoe komen. Maar wat maakt die stad mooi? En waarin onderscheid Hoorn zich van andere steden in Westfriesland? Daarover gaan we graag in gesprek. Over identiteit , kwaliteit, maar ook de ‘roots’ van de stad en zijn omgeving.

Feestelijk evenement voor iedereen
OVERMOOI is vrijdag 9 september van 10.30 tot 20.00 uur te vinden op de Noorderveemarkt. Het is gratis toegankelijk. Naast het dagprogramma is er van alles te zien en te beleven zoals tentoonstellingen, muziek, catering met lokale producten, uitzicht vanuit de telekraan en meer. Kijk voor het dagprogramma en meer informatie op www.overmooi.nl

Stuur hier u uw foto's in en bekijk die van anderen.