Een eeuw lang actief voor Hoorns erfgoed

Tentoonstelling (archief)

In honderdsten gevat: Expositie Marcel Rob

08-03-2017

In de expositieruimte van het Verenigingsgebouw van Oud Hoorn (Onder de Boompjes 22) is een prachtige selectie van foto’s van de Hoornse fotograaf Marcel Rob te zien.

Bloementapijt

Fotograaf Marcel Rob (1958) is geboren in Enkhuizen, woonde jaren in Hoorn en verhuisde enkele jaren geleden naar Oostwoud. Hij volgde de fotovakschool en werkt sinds 1986 als zelfstandig fotograaf. West-Friesland is zijn belangrijkste werkgebied. Hier is hij vanaf de jaren tachtig verbonden aan het Noordhollands Dagblad en werkt hij voor vele bedrijven, gemeenten en organisaties. In de afgelopen dertig jaar fotografeerde hij vele belangwekkende gebeurtenissen in Hoorn; uiteenlopend van de ineengestorte toneeltoren tot de betoverende glimlach van Koningin Máxima.

Zijn werk is opvallend divers. Door zijn vele jaren ervaring als persfotograaf is Marcel Rob gewend om onder alle omstandigheden snel tot een goed resultaat te komen. Marcel: ‘Diversiteit is een specialiteit’ .

De expositie is tot medio april te bezoeken tijdens openingsuren: dinsdag en donderdag: 10.00 uur - 16.00 uur, zaterdag: 10.00 uur - 14.00 uur.