Fietstocht

25-06-2006

In Hoorn wordt de dag van de architectuur met een fietstocht langs de nieuwe oogst van Hoorn gevierd. De nieuwe Hoorns oogst bestaat uit een aantal nieuwe gebouwen die in de loop van dit jaar zijn of worden opgeleverd. Vier Hoornse beeldbepalende gebouwen krijgen uitgebreid aandacht doordat ze bezocht worden met de verantwoordelijk architect. De architect zal u rondleiden in het gebouw en uitgebreid vertellen over de uitgangspunten van het ontwerp.

Het Architectuurcentrum Hoorn nodigt u van harte uit voor deze bijzondere zondag, op 25 juni 2006. Startpunt is de Rode Steen waar om 12.00 verzameld wordt om het nieuwe grand café te bezoeken.

1. Grand Café Rode steen J.Rietvink (architect)

2. Gemeentelijk gebouw Werk Inkomen W. Krijgsman (projectleider gemeente hoorn)

3. Westfries Archief J. Buchner (stadsarchitect gemeente Hoorn)

4. Scheuten Glas Hoorn E.Blok (architect)

Als afsluiting van de dag wordt het jaarlijks architectuurdiner genoten bij EtenEnzo aan het Kleine Oost 37-39. Deelnemers kunnen zich aanmelden voor het diner voor 23 juni 2006 per email, fax, telefoon of post, dit in verband met reservering ( Architectuurcentrum Hoorn: info@archicentrumhoorn.nl of telefonisch: 0229.219441 (keuze 5)).

Kosten voor het diner zijn 25 euro per persoon (exclusief drankjes), de excursie is gratis. Het bedrag kunt u storten voor 20 juni op bankrekeningnummer 84.27.46.110. t.a.v. Stichting Stimulering Architectuur Hoorn. Reserveer tijdig! Vergeet niet om zelf uw eigen fiets mee te nemen voor deze fietstocht.

Vriendelijke groet, Gytha Heeren coördinator Architectuurcentrum Hoorn [aanwezig op dinsdag/woensdag] a Wisselstraat 8 1621 CT Hoorn t 0229.219441 (keuze 5) f 0229.238424 e info@archicentrumhoorn.nl w www.archicentrumhoorn.nl