Begraafplaats Keern: Oorlogsslachtoffer en Ereburger   (09-11-2021)

Begraafplaats KeernGraf van een oorlogsslachtoffer gevonden.

Op de begraafplaats Keern liggen negen graven van Nederlandse oorlogsslachtoffers. Sinds deze week is daar een tiende bijgekomen.
Philippus Johannes Sopar ligt er al sinds maart 1943, maar nu is hij door de Oorlogsgraven Stichting als slachtoffer van de oorlog erkend.

Sopar

Philippus was eigenaar van het hotel-restaurant aan de Veemarkt en werd in de trein naar Alkmaar doodgeschoten. Lees verder

Ereburger op de begraafplaats

Pieter Nooteboom, een van de vier ereburgers van Hoorn ligt sinds december 1964 op de begraafplaats samen met zijn jonge zoon en zijn vrouw.

Pieter Nooteboom

Over de betekenis van Pieter Nooteboom, erelid van Vereniging Oud Hoorn, directeur van de Ambachtsschool, bevriend met Johan Kerkmeijer vindt u nadere informatie op Begraven op het Keern en hier is zijn biografie