Lezingen  (archief)

De Hoornse schilder Abraham Liedts.

05-03-2013

oudhoornbibliotheekCarla van de Puttelaar en Fred G. Meijer zijn beide conservator oude schilderkunst bij het Rijksbureau voor Kunsthistorische Documentatie. Zij hebben uitvoerig onderzoek gedaan naar de Hoornse portretschilder Abraham Liedts die leefde en werkte halverwege de 17e eeuw. 2013 Schilderij Liedts.jpg
Met Jacob Albertsz. Rotius wordt hij gerekend tot de meest bekende portretschilders uit deze periode. Hun werk behoort tot het beste dat in de Republiek werd vervaardigd. Deze avond wordt ingegaan op het leven en werk van Abraham Liedts.

De lezingen zullen plaatsvinden in de Bibliotheek, Wisselstraat 8 te Hoorn. Aanvang 20.00 uur. De toegang bedraagt € 4,00, leden hebben € 1,50 reductie.

Kaarten kunnen worden afgehaald in ons verenigingsgebouw op dinsdag en donderdag van 10.00 tot 16.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 14.00 uur. Telefonisch reserveren kan onder nummer 0229-273570. Reserveren kan ook via info@oudhoorn.nl.

Overzicht Lezingen