Steun de actie tegen de verkoop!   (01-09-2003)

De hoofdtoren, de Oosterpoort, de Bank van Lening in de Wisselstraat, de Waag en het Sint Jans Gasthuis ofwel de Boterhal: het zijn de beeldbepalende monumenten van Hoorn. Monumenten die op ansichtkaarten zijn afgebeeld en die eeuwenlang door het stadsbestuur zijn onderhouden. Gemeente Hoorn wil deze unieke monumenten verkopen aan Vereniging Hendrick de Keyser. Het gemeentebestuur wil het onderhoud niet langer betalen. Vereniging Oud Hoorn verzet zich hiertegen! Zie ook het bericht rechts op deze pagina.

Monumentenzorg hoort bij de stad
Oud Hoorn vindt dat de gemeente het onderhoud van monumenten prioriteit moet geven. Hoorn telt maar liefst ruim 600 monumenten. De gemeente kan dus niet ontkennen dat monumentenzorg een kerntaak is.

Daarom een handtekeningenactie!
Vindt u ook dat deze vijf topmonumenten in bezit van de Hoornse gemeenschap moeten blijven, doe dan mee aan de actie van Oud Hoorn. Velen van u ontvingen al een antwoordkaart via de brievenbus. Zet uw handtekening voor 5 februari en stuur de antwoordkaart gratis in, of doe deze in de bus bij de Vereniging Oud Hoorn Onder de Boomjes 22. U ondersteunt hiermee het protest van Oud Hoorn!

Antwoordkaart op de site en forumdiscussie
U treft de antwoordkaart ook op deze site aan. U kunt deze printen, van een handtekening voorzien en zo uw mening laten weten. Daarnaast heeft Oud Hoorn op deze site een forum geopend, waarin u uw mening kunt geven over het voorgenomen besluit van de gemeente om de monumenten in de verkoop te doen.

Klik hier voor het discussie forum
Klik hier voor de antwoordkaart