Ledenvergadering steunt het bestuur   (20-04-2005)

Een aantal leden hebben bij het bestuur een voorstel ingediend om de statuten van de vereniging te wijzigen. Op voorstel van het bestuur heeft de ledenvergadering van de Vereniging Oud Hoorn op 19 april met grote meerderheid besloten om de statutenwijziging niet in behandeling te nemen. De statuten zullen daarom niet gewijzigd worden. Tijdens deze ledenvergadering werden het jaarverslag 2004, het financieel verslag 2004, het verslag van de kascommissie en de begroting 2005 goedgekeurd. Afscheid werd genomen van de bestuursleden Marit Veerman-Boon en Michel Moeskops. In de rondvraag en de toelichting op het procedurevoorstel voor statutenwijziging is door enkele personen emotioneel en zeer persoonlijk gereageerd. Het bestuur heeft toegezegd over diverse zaken in open sfeer, maar besloten kring nader met de betrokkenen te willen bespreken. Na de pauze was er een interessante presentatie van Cees Aay, medewerker van de Archeologische dienst Hoorn over de opgravingen op het terrein van de voormalige schouwburg aan de Westerdijk.