Bouw zorghotel start najaar   (17-06-2008)

Hoorn is straks een zorghotel rijker. De stichting Stadsherstel gaat samen met zorggroep Wilgaerden in het gebouw Koepoortsweg 73 zo'n hotel onderbrengen. Dit meldt het Dagblad voor West-Friesland woensdag. Het zorghotel komt in het statige, monumentale 18e-eeuwse buitenhuis dat ooit door een rijke familie aan de Koepoortsweg is gebouwd. Het belooft een stevige kluif te worden om te restaureren, weet bestuurslid Jan van der Heijden. Uiteindelijk kunnen ouderen die tijdelijk extra zorg nodig hebben, hier terecht.

kopepoortsweg73

Opnieuw dus een restauratieproject, waarvoor de stichting onlangs een prijs van de Europese Unie ontving. Het betreft 10.000 euro, die de stichting vorige week in de Britse plaats Durham in handen kreeg. Dat is de Europa Nostra Award. ,,Het is een prijs die de Europese Unie beschikbaar stelt voor mensen of stichtingen die zich inzetten voor behoud van cultureel erfgoed'', aldus Van der Heijden.