Kwartaalblad Vereniging Oud Hoorn Full colour   (18-03-2009)

Vormgeving en opzet van het Kwartaalblad van de Vereniging Oud Hoorn zijn vernieuwd. Het blad wordt voortaan in full colour uitgegeven. Woensdagmiddag 18 maart 2009 om vier uur werd het eerste exemplaar van het vernieuwde blad aan wethouder Kunst en Cultuur, mevrouw Cilia van Weel, uitgereikt in het verenigingsgebouw van Oud Hoorn, Onder de Boompjes 22.

Wethouder Cilia van Weel nam op woensdag 18 maart 2009 het eerste exemplaar van het vernieuwde kwartaalblad van de Vereniging Oud Hoorn in ontvangst. Dit uit handen van Oud Hoorn-voorzitter Egbert Ottens (rechts) die zich bijzonder ingenomen toonde met het nu volledig in kleur verschenen blad. De wethouder complimenteerde de vereniging om deze fraaie prestatie die invrij korte tijd tot stand werd gebracht.

Vereniging Oud Hoorn hoopt met de vernieuwing van het Kwartaalblad in te spelen op de toenemende belangstelling voor het historisch erfgoed en ook jongeren voor de geschiedenis van hun stad te interesseren.

Losse nummers van het Kwartaalblad zijn voortaan niet alleen in de winkel van Vereniging Oud Hoorn, Onder de Boompjes 22 (openingstijden dinsdag en donderdag 10-16 uur en zaterdag 10-14 uur) te verkrijgen, maar ook bij Boekhandel Stumpel en de Hoornse Boekhandel. Leden van Vereniging Oud Hoorn ontvangen het blad gratis.

Nummer 1 van de nieuwe jaargang bevat onder meer artikelen over Kerkgebouwen en geestelijke groepen in Hoorn van Gerard Weel, De Joodse gemeenschap voor de Tweede Wereldoorlog van Harry van Lunteren, Hoornse Zeerovers, naar aanleiding van de Piratententoonstelling in het Westfries Museum, van Ad Geerdink, een zoektocht naar Theodorus Velius en Hollandse tijdgenoten in Padua, waar Velius promoveerde, van Rita Lodde, en een interview met de vertrokken monumentenman van de gemeente Hoorn, Arie Boezaard, van Marit Veerman.