Piratententoonstelling in Westfries Museum druk bezocht   (12-05-2009)

De tentoonstelling ‘Piraten van Lage Landen’ in het Westfries Museum slaat aan. Sinds de opening van 7 maart zijn al meer dan 9.000 bezoekers een kijkje komen nemen in de wereld van Claes Compaen en zijn collega-zeerovers uit Holland, Friesland en Zeeland. In de nieuwsbrief van het Westfries Museum vindt u een uitgebreide reportage.

Fluitschip (foto Frans Zack) van de Vereniging Oud Hoorn is onderdeel van de tentoonstelling

De combinatie van een aansprekend onderwerp, een kindgerichte opzet en een goede publiciteitscampagne blijkt de sleutel tot het succes. Het museum heeft promotie-acties met verschillende partners opgezet. Zo vinden alle kinderen die de McDonalds in Hoorn en Enkhuizen bezoeken informatie over de tentoonstelling in hun happy meal. Verder zijn er acties met Deen supermarkten, de Museumkaart en met zwembad De Waterhoorn. Bij de Waterhoorn zijn er op de woensdag speciale piratenmiddagen, waarvoor de kinderen op vertoon van hun geheime piratencode korting krijgen.
Dit en meer kunt u lezen in de nieuwsbrief van het Westfries Museum. Wilt u deze ook ontvangen? Geef dan uw e-mailadres door aan info@wfm.nl. De nieuwsbrief verschijnt vier keer per jaar. Ieder jaar december in gedrukte vorm. De overige nummers kunt u digitaal ontvangen.