Rabo Fietssponsortocht   (09-06-2012)

oudhoorn Daar gingen we dan, op zaterdag 9 juni voor de Rabo Fietssponsortocht, wel uitgedost: niet in oranje, maar in regenpakken! Wel “verkleurd” (d.w.z. met rooie konen), maar niet van de zon. Want in het zweet ons aanschijns hebben we voor de vereniging minstens 250 euro letterlijk en figuurlijk bij elkaar getrapt. Het leek wel herfstachtig met al die afgewaaide takken op het pad. En waarom lijken de fietsroutes tegen de storm in altijd langer dan de stukken met windje mee?

startbijstadhuis

De Oud Hoorn die-hards verzameld bij stadhuis

De fietsploeg van Oud Hoorn, bestaande uit, Piet en Marian van Iersel, Peter Tack en Yvonne, Jan Floris en Thilly Verbeek, Bert en Diana van den Hoogen , Femke Uiterwijk, Jan Lodde, Piet en Trudi Schrickx en nog een paar duizend fietsers voor allerlei verenigingen en clubjes konden onderweg helaas niet picknicken. Genieten van de goed georganiseerde tocht dat wel. De route was goed uitgepijld: verdwalen kon niet. Bij de stempelpost in Wognum vroeg een dame geheimzinnig aan mij of ik nog behoefte had aan zwart geld. De steekpenningen waren zó zwart dat ik niet kon zien of ik dukaten of florijnen aannam. Hoorn bijna in zicht, maar nog een laatste lus over de Bobeldijk; oppassen dat je niet van de weg geblazen werd.
Na drie uurtjes strijd met de elementen inclusief een koffiepauze zat het rondje West-Friesland erop. De Rabobank medewerkster bedankte ons voor het meedoen. Wij bedanken de Rabobank voor de sponsoring, voor de gezellige dag, voor de mooie tocht. Volgend jaar weer en dan met een nog grotere groep van Oud Hoorn. Want verslag gelezen hebbend krijg je toch meteen zin om mee te doen?!

Diana van den Hoogen, Hoorn 9 juni 2012.

Natte, verwaaide fietsers, Oud Hoorn stond vandaag met een ploeg van 6 mannen en 6 vrouwen aan de start van de Rabo fietstocht. Helaas moest een vijftal mensen om verschillende redenen verstek laten gaan. Wat een dag, wat een tocht, maar ondanks het tegenzittende weer toch evengoed een mooie rit door het Westfriese land. Ik weet dat iedereen van onze groep de tocht met succes heeft volbracht en de finish heeft gehaald. Peter Tack mailde mij na afloop en schreef o.a. “De weersomstandigheden maakten dat het aanvoelde als het leveren van een prestatie. Leuk om tegelijk ook iets voor Oud Hoorn 'binnen te fietsen'.” femke

Onderweg even drogen en warmen bij koffie of thee

Ik denk dat alle zwoegers zich wel zullen herkennen in dit gevoel. Diana, Thilly, Trudi, Marian, Femke, Yvonne, Bert, Jan, Piet, Peter en Jan complimenten voor de inzet en het doorzettingsvermogen en uiteraard heel erg bedankt voor wat het Oud Hoorn oplevert.stempelen

Stempelen bij elk bankkantoor, goed voor de verenigingskas

Ik hoop jullie volgend jaar weer aan de start te mogen begroeten, want het smaakt toch wel naar meer, ondanks of misschien wel dankzij het weer.

Piet van Iersel