Voor iedereen beschikbaar!   (31-08-2016)

KroningsfeestenIn de rubriek Documentatie op de website treft u een groeiend aantal boeken in de sub rubriek Boeken digitaal.

Integrale teksten of PDF weergaven van oudere boeken over Hoorn worden in deze rubriek beschikbaar gesteld. Teksten zijn overgenomen met behoud van de oude spelling. Originelen zijn in veel gevallen ter inzage in de bibliotheek van Oud Hoorn. De laatste aanwinsten in deze rubriek zijn daarentegen afkomstig uit de collectie van Harm Stumpel:

Een boekje uit 1806, met bepaling van vrachtprijzen voor vervoer van passagiers en vracht tussen Amsterdam en Hoorn.

En een Instructie en vrachtlijst voor den schipper in het veer van Hoorn over Haarlem op Leijden (1838)

En tenslotte het programmaboekje van de Kroningsfeesten van 1898, inclusief veel lokale advertenties.

Het scannen tot een leesbare tekst is gedaan door Gerard van Stijn en door Hillebrand Peerdeman opgenomen in de huisstijl en navigatie.