Overmooi + filmimpressie Hoorn   (14-09-2016)

overmooiIn september reist stichting MOOI Noord-Holland met het evenement OVERMOOI door de provincie Noord-Holland. Op zeven verschillende plekken wordt een enorme kaart van Noord-Holland neergelegd waarop de polders, duinen, wegen, meren, dijken, steden en dorpen en zelfs je eigen woning haarscherp te zien zijn. Wat is mooi aan onze provincie? Daar wordt op een speelse manier gesproken met bewoners, leerlingen van basisscholen, ondernemers, ontwerpers, bestuurders en andere betrokkenen.

Wat maakt Hoorn mooi?
OVERMOOI start zijn ontdekkingsreis naar ‘mooi’ in Hoorn op vrijdag 9 september en wordt officieel geopend door de gedeputeerde Jack van der Hoek  Het decor is de binnenstad van Hoorn, een fascinerende historische stad met een goudomrand verleden en een gevarieerd karakter, waar bewoners zich thuis voelen en bezoekers graag naartoe komen. Maar wat maakt die stad mooi? En waarin onderscheid Hoorn zich van andere steden in Westfriesland? Daarover gaan we graag in gesprek. Over identiteit , kwaliteit, maar ook de ‘roots’ van de stad en zijn omgeving.

Feestelijk evenement voor iedereen
OVERMOOI was vrijdag 9 september van 10.30 tot 20.00 uur te vinden op de Noorderveemarkt.  Kijk voor meer informatie op www.overmooi.nl

Stuur hier u uw foto's in en bekijk die van anderen.

We hebben een fantastische dag in Hoorn achter de rug. Klik hier voor een korte filmimpressie. OVERMOOI reist nog langs 5 andere locaties in Noord-Holland. U bent van harte welkom! Als deelnemer of toeschouwer in de zoektocht naar mooi middels debat, spel, film, beeld, pitches, theater en meer.

Elke locatie heeft een unieke invulling van het dagprogramma, opgesteld in samenwerking met de gastgemeente en de provincie Noord-Holland.

Wat is mooi aan Den Helder?
Morgen zijn we in Den Helder in De Helderse Vallei. Onderwerp is Nieuw Den-Helder: ooit een achterstandswijk, nu volop in beweging om de leefbaarheid voor de bewoners te vergroten. Welke rol speelt ‘mooi’  hierin? En wat heeft de val van de muur in 1989 hier mee te maken? Willem Stam (gemeente Den Helder) vertelt. Via onderstaande rode knop vindt u het dagprogramma en de mogelijkheid voor aanmelden. We hopen u te mogen ontvangen!

Deel uw mooiste plek in Noord-Holland

U kunt alvast uw bijdrage te leveren aan de zoektocht naar mooi door uw mooiste plek in Noord-Holland te delen via www.collectiemooi.nl.