Ik hou van Hoorn, 100 jaar Hoorn in beeld en theater 19 november 2017, 15.00u. in Parkschouwburg   (17-07-2017)

Johan Kerkmeijer krijgt 100 jaar na de oprichting van de vereniging Oud Hoorn de kans om te kijken wat er in die jaren gebeurt is met zijn geliefde, de stad Hoorn. Hoorn wordt in deze muzikale raamvertelling gepersonifieerd door een vrouw, begeerlijke, berekenend en onvoorspelbaar. Kerkmeijer bemint Vrouwe Hoorn zoals dat in het begin van de 20e eeuw behoorde, hij aanbid haar schoonheid, welke hij voor eeuwig wil behouden en hij belooft haar te beschermen voor gevaren van binnen en van buitenaf. Hij verklaart haar de eeuwige liefde en stelt zijn leven in dienst van haar. Vrouwe Hoorn en haar ontwikkeling wordt ook becommentarieerd door een tweede aanbidder, ééntje uit de 21e eeuw. Een moderne aanbidder. Een aanbidder die met haar flirt maar ook ook naar andere steden kijkt, een aanbidder die gaat voor de snelle bevrediging van zijn passie, die met haar speelt, haar regelmatig verlaat voor andere liefdes maar elke keer weer bij haar terugkomt, beseffende dat de stad hem niet loslaat en meer te bieden heeft dan alleen maar gezochte spanning klein genot en korte avonturen. Beide aanbidders bekijken Hoorn vanuit hun eigen liefde voor Vrouwe Hoorn. In deze muzikale raamvertelling gaan zij vanuit het spanningsveld tussen hun drieën op zoek naar hoe het Vrouwe Hoorn zich heeft ontwikkeld. Heeft de liefde van Kerkmeijer er voor gezorgd dat haar schoonheid behouden is, hoe heeft zij zich ontwikkeld, qua lichaam en geest en hoe heeft zij zich gedragen tegenover anderen. En als belangrijkste thema, wat maakt haar zo onweerstaanbaar, al honderd jaar lang.

De theatervoorstelling in de Parkschouwburg is op zondagmiddag 19 november 2017, 15.00u.

Kaarten kunnen besteld worden bij de Parkschouwburg