Herberg Hoorn Havenvertellingen   (04-12-2017)

In de feestelijke decembermaand laat Herberg Hoorn onze stad weer stralen! Het thema dit jaar is Stad van Ontmoeting. Op vrijdagavond 15 december geeft Herberg Hoorn het  officieuze startschot van een week lang ‘Herberg Hoorn’ met Havenvertellingen op de kade van de oude binnenhaven van Hoorn. De vertellers zijn gidsen van de Historische Vereniging Oud Hoorn.  De vertellers haken aan bij het thema Ontmoetingen met onder andere verhalen over Duitse vluchtelingen, Hongaarse meisjes voor in de huishouding, prostituees, logementen en schutterijen. Natuurlijk vaart ook de ‘Hoornse Boot’ voorbij. Aan het einde van de havenwandeling wacht de luisteraars nog een verrassend muzikaal slotakkoord en warme chocomel. Voor zaterdag 16 december staat theaterstraat De Dubbele Buurt (en de Veemarkt) centraal en tijdens Superkoopzondag 17 december kan het winkelend publiek gaan genieten van meer dan 150 optredens in winkels, pleinen en andere mooie plekjes. Zie voor meer programma onderdelen www.herberghoorn.nl De aanvang van de Havenvertellingen is om 19:00 uur bij de Mallegomsteeg/Doelenkade. De vertellingen duren ongeveer anderhalf uur. Deelname is gratis. Herberg Hoorn zamelt tijdens alle activiteiten geld in voor Hospice Dignitas (http://www.hospicehoorn.nl/).