Koekje gezocht   (12-07-2024)

Huize Bonck

Huis Bonck, het museum- én vakantiehuis aan Binnenluiendijk 3 in Hoorn, bestaat dit jaar maar liefst 400 jaar. En natuurlijk gaan we dat vieren! Dat gaan we doen met een officieel en origineel Huis Bonck koekje. We missen alleen nog wel het perfecte recept. Daarom hebben we een oproep geplaatst om mensen te laten helpen in deze zoektocht.

Hebben jullie wellicht ideeën voor een typisch Bonck koekje? Het winnende recept zal vanaf begin september worden gebakken in Huis Bonck en worden geserveerd aan de museumhuisbezoekers.

Dit is de oproep:

Huize Bonck

Samengevat:

• - Bedenk een recept voor een nieuw koekje, speciaal voor Huis Bonck. Denk aan een 17e-eeuws recept uit West-Friesland of Noord-Holland, en niet al te ingewikkeld.
  • - Deel het recept via communicatie@hendrickdekeyser.nl (uiterlijk 11 augustus 2024)
  • - Kom in het weekend van 23-25 augustus naar Huis Bonck om het winnende koekje voor het eerst te proeven.

Over Hendrick de Keyser Monumenten

Hendrick de Keyser Monumenten behoudt al ruim 100 jaar architectonisch en historisch waardevolle huizen en hun interieur in Nederland. De omvang van onze collectie met ruim 450 monumenten verspreid over heel Nederland is uniek, en omvat onder meer huizen, boerderijen, hofjes, buitenplaatsen, watertorens en villa’s.

Eenmaal verworven panden worden nooit meer afgestaan. Het zijn stuk voor stuk sprekende voorbeelden van de architectuur of wooncultuur van een bepaalde periode. Van de middeleeuwen tot nu. Wij zijn hiermee hét nationale goede doel voor het behoud van dit belangrijke erfgoed.

Onze huizen blijven behouden door ze te gebruiken. Je kunt er wonen, werken, een evenement organiseren, vakantie vieren, of ze bezoeken als museumhuis. Zo kan iedereen kennismaken met de nationale woongeschiedenis. Nu en in de toekomst.