Bekijk of download de PDF versie (4.15 MB - Opent in nieuw venster)

NB Alleen artikelen ouder dan een jaar zijn beschikbaar in het PDF formaat!
Download hier de gratis Acrobat PDF Reader.Bekijk ook: Auteursrechten

Kwartaalblad 2010 / 3   blz. 128 - 131

Mevrouw E. van Unen-Plomper ons oudste lid.

Auteur: Uiterwijk, Femke

Het heeft er alle schijn van dat mevrouw E. van Unen-Plomper zich het oudste lid van onze vereniging mag noemen. Mevrouw Van Unen-Plomper is nu 98 jaar en in goede gezondheid woonachtig in één van de bij het Avondlicht behorende flats. Na haar schoolopleiding trad ze in dienst van Drukkerij Butter aan het Kleine Noord. Daar werd de vier maal per week verschijnende Hoornsche Courant uitgegeven en gedrukt. Vanaf 1929 werkte mevrouw Van Unen-Plomper bij Rijkswaterstaat, gevestigd aan het Grote Oost nr. 51. Eén van de chefs was hier Wouter Ydo die in zijn vrije tijd schilderijen en aquarellen vervaardigde.
Femke Uiterwijk sprak met mevrouw Van Unen-Plomper en beschrijft de gebeurtenissen uit het leven ons oudste lid. Zo was mevrouw Van Unen-Pomper jarenlang adviseur bij de Nederlandse Bond van Huisvrouwen. Ook was zij lange tijd vrijwilligster bij het toenmalige ziekenhuis De Villa aan de Draafsingel.

Leden van de Vereniging Oud Hoorn ontvangen het Kwartaalblad op het huisadres. Losse nummers, voorzover voorradig, zijn verkrijgbaar gedurende de openingsuren van het Oost-Indisch Pakhuis.

Kwartaalbladen t/m 2000 prijs per stuk € 4,50
Kwartaalbladen 2001 tot nu, prijs voor leden € 4,50
Kwartaalbladen 2001 tot nu, prijs voor niet-leden € 7,50

Vrijwel alle kwartaalbladen zijn in te zien in ons archief in het Oud Hoorn verenigingsgebouw.
Kwartaalblad index 1979 t/m 2004, Arie van Zoonen
Samenvattingen 2002-2013, Frans Zack