Lezingen  (archief)

Lies Schram – van Gulik. Van belegen naar beleggen

02-05-2013

oudhoornbibliotheekVan belegen naar beleggen is het verhaal over werken in de kaas. Als een historisch verhaal over het samengaan van drie exportbedrijven die veel hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van Noord-Holland als kaas- en zuivelprovincie in de 19e een 20e eeuw. Van deze drie bedrijven waren er twee gevestigd in Hoorn, K.H. de Jong sinds 1869, na in 1861 in Hoogkarspel te zijn opgericht. Al in 1830 is de firma Kroon in Hoorn van start gegaan. De derde partij in deze fusie was de firma Schots uit Krommenie. 2013 beleggen-belegen_boek.png
Vorig jaar is het boek ‘Van belegen naar beleggen’ verschenen over de historie van deze bedrijven. Deze avond zal door Lies Schram - van Gulik, één van de auteurs, worden verteld over deze geschiedenis.

De lezingen zullen plaatsvinden in de Bibliotheek, Wisselstraat 8 te Hoorn. Aanvang 20.00 uur. De toegang bedraagt € 4,00, leden hebben € 1,50 reductie. Kaarten kunnen worden afgehaald in ons verenigingsgebouw op dinsdag en donderdag van 10.00 tot 16.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 14.00 uur. Telefonisch reserveren kan onder nummer 0229-273570. Reserveren kan ook via info@oudhoorn.nl.

Overzicht Lezingen