Lezingen  (komend)

Lezing: Waarom alleen als het samen kan

03-10-2024

Geert GroteOp donderdag 3 oktober om 10.00 uur organiseert Vereniging Oud Hoorn in samenwerking met de ouderenbonden KBO Hoorn en de PCOB een themadag over Moderne Devotie. Deze hervormingsbeweging streefde naar vernieuwing van het geestelijk leven en groeide in korte tijd uit naar een brede hervormingsbeweging. Overal stichtten zij leefgemeenschappen gericht op onderlinge steun, persoonlijke geloofsbeleving en eenvoud.

Ook in Hoorn kreeg de Moderne Devotie veel aanhang. In een tijd van verzakelijking en individualisering zijn kernwaarden van deze beweging nog altijd actueel. Thema’s als het bevorderen van gemeenschapszin en zorg voor elkaar vragen juist nu aandacht. Na een inleiding over de geschiedenis van de Moderne Devotie gaan we met elkaar en met vertegenwoordigers van gemeente en organisaties in  gesprek over de vraag, hoe we mensen in de Hoornse wijken bij elkaar kunnen brengen om elkaar meer te ondersteunen. Na de lunch nodigen gidsen van Oud Hoorn u uit voor een boeiende stadswandeling.                                                                                                                                                                            De bijeenkomst vindt plaats in Het Octaaf, J.D. Pollstraat 1.

Reserveringen via lezingen@oudhoorn.nl De reservering wordt definitief door betaling van de entreeprijs op NL86 INGB0002144888, t.n.v. Vereniging Oud Hoorn o.v.v. lezing.  De toegangsprijs voor de themabijeenkomst Moderne Devotie op 3 oktober bedraagt € 10, inclusief lunch.

Overzicht Lezingen