Lezingen  (komend)

Lezing: Leids ontzet, Holland gered

09-10-2024

Leids ontzetOp woensdag 9 oktober om 20.00 uur houdt de archeoloog Evert van Ginkel, een lezing over het beleg en het ontzet van Leiden, dit jaar 450 jaar geleden.

Ondanks honger en ziekte hielden de burgers van Leiden moedig stand. Mede dankzij het ingrijpen van de watergeuzen, die de omgeving van de stad onder water zetten, vluchtten de Spanjaarden. Het ontzet van Leiden was een mijlpaal in de Tachtig Jarige Oorlog, twee jaar later was Holland bevrijd van de Spaanse overheersing.                                                                                                                                                                        De aanvang van de bijeenkomst is om 20.00 uur, locatie: Foreestenhuis.

Reserveringen via lezingen@oudhoorn.nl De reservering wordt definitief door betaling van de entreeprijs op NL86 INGB0002144888, t.n.v. Vereniging Oud Hoorn o.v.v. lezing. De toegangsprijs is € 5,00 voor leden van Oud Hoorn en € 6,50 voor niet-leden.

Overzicht Lezingen