Lezingen  (komend)

Lezing: Daar werd wat gruwelijks verricht

11-12-2024

Reggie BaayOp woensdag 11 december is er een lezing over het Nederlandse slavernijverleden in Indië door de historicus Reggie Baay. Van de koloniale geschiedenis van Oost-Indië is bij ons weinig bekend, we beschikken doorgaans over een nogal oppervlakkig, te positief beeld. Door recent historisch onderzoek begint dat beeld enigszins te kantelen en komen de zwarte bladzijden naar boven. Reggie Baay heeft baanbrekend onderzoek gedaan naar de koloniale geschiedenis van Nederland in Indië. Hij is schrijver van het boek ‘Daar werd wat gruwelijks verricht’ en over de slavernij en ’De contractarbeiders van Deli’.                                                                                 De aanvang van de bijeenkomst is om 20.00 uur, locatie: Foreestenhuis.

Reserveringen via lezingen@oudhoorn.nl De reservering wordt definitief door betaling van de entreeprijs op NL86 INGB0002144888, t.n.v. Vereniging Oud Hoorn o.v.v. lezing. De toegangsprijs is € 5,00 voor leden van Oud Hoorn en € 6,50 voor niet-leden.

Overzicht Lezingen