Wie kent deze mensen?   (11-07-2019)

Er zijn een aantal foto’s bekend van de groep Binnenlandse Strijdkrachten die hier in de oorlog actief waren. Veel BS’ers werden ingezet als bewakingspersoneel in de Krententuin.

Wie kent deze mensen

1945 Compagnie III Bataljon Gewest II op schoolplein Rijks HBS Hoorn. Waarschijnlijk BS-groepen uit Oostelijk deel West-Friesland.

Wie kent deze mensen

Foto genomen door Osinga bij de bevrijding. Het zijn leden van de Binnenlandse Strijdkrachten, witte band met oranje erop. Waarschijnlijk groep uit Hoorn.

Personeel Gaarkeuken Kruisstraat.

Wie kent deze mensen

Politieke Recherche Afdeling Hoorn Kleipoel in het midden, 5e links Kleipoel is Oosterwijk en 3e links van Kleipoel Dijkstra. Van de militairen vlnr: Pielage (?), nb, Majoor Dekker, nb, Flart Verder Wie is Wie?

Wie kent deze mensen

Staf Binnenlandse Strijdkrachten (BS) en Militait Gezag (MG) Foto genomen achter het Drechterlandse huis, Grote Oost 6. Fotograaf onbekend, militair? Bovenste rij meest rechts: Wiese, daaronder Hill Schipper Rij daar onder vlnr: Klaas Pater, 4e van links is Back Zittende militairen vlnr: Zr Meyer (?), Majoor Dekker, Flart en Pielage (?) Overige onbekend, vraag Wie is Wie?

Wie kent deze mensen

Foto genomen bij de telefooncentrale door Osinga bij de bevrijding. Wie is wie?

Weet u meer over dit specifieke stuk oorlogsverleden en kent u misschien de mensen die staan afgebeeld? Neemt u dan contact op met Gerard Braas (gjbraas@planet.nl) of Egbert Ottens (es.ottens@quicknet.nl).