In Memoriam Wim Oussoren   (13-03-2024)

Wim Oussoren

Oud-bestuurslid Wim Oussoren is op 10 maart j.l. onverwacht in Hoorn overleden. Hij was van 2014-2019 bestuurslid van de Vereniging Oud Hoorn.

Wim was als bestuurslid (2014-2019) verantwoordelijk voor de panden van de Stichting Monumenten Oud Hoorn.

Wim Oussoren was bouwkundige en als plantoetser tot aan zijn pensionering werkzaam bij de afdeling Bouw en Woningtoezicht  van de gemeente Hoorn. Zijn belangstelling voor het gebouw en specifiek voor de monumenten van onze vereniging uitte zich in zijn gedegen aanpak van ons bezit waarbij een goede relatie ontwikkelde met onze huurders.

Wim was een vrijwilliger pur sang, een vrijwilliger die zich gelijktijdig inzette voor diverse organisaties en verenigingen. Maar zijn grote liefde was Bierkade 10, waar Wim iedere open Monumentendag was te vinden om daar vol trots de bezoekers in rond te leiden. Ook nadat Wim als bestuurslid was afgetreden heeft hij nog jaren op open Monumentendag bezoekers verwelkomt in ons prachtige pandje.

Wim zijn grootste klus was het begeleiden van de verbouwing van Breed 12, een moeilijke klus die veel van zijn bouwkundige kennis vroeg, maar ook een verbouwing waar hij vol trots op kon terugkijken.

Wij zullen Wim herinneren als een bevlogen vrijwilliger, die zich breed inzette voor veel Hoornse organisaties